Από ένα site που αυτοαποκαλείται «φιλελεύθερο» θα περίμενες να κρατήσει κάποια προσχήματα και να παριστάνει τουλάχιστον, πως εναντιώνεται στον ολοκληρωτισμό
Πάντως, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι εκεί στο liberal.gr δεν είναι αχάριστοι. Μπορείνα πήραν σχεδόν 200.000 ευρώ από την κυβέρνηση αλλά φροντίζουν να τα ξεπληρώσουν μέχρι το τελευταίο λεπτό, δημοσιεύοντας ,σε καθημερινή βάση, υμνητικά άρθρα για τον Μωϋση-Κούλη που μας έσωσε από τον κορωνοϊο. Βέβαια, από ένα σάιτ που αυτοαποκαλείται «φιλελεύθερο» θα περίμενες να κρατήσει κάποια προσχήματα και να δείχνει, για τα μάτια του κόσμου έστω, ότι μένει σταθερό σε κάποιες βασικές, τουλάχιστον, φιλελευθέρες αρχές. Αλλά μπροστά στο θεάρεστο έργο της υπεράσπισης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο Μιλ και ο Μπαστιά πάνε περίπατο. Πχ σήμερα το liberal.gr δημοσίευει δυο άρθρα που, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ζητούν τη φίμωση όσων αμφισβητούν το κυβερνητικό αφήγημα στο μέτωπο της πανδημιας.
Στο πρώτο άρθρο, η γνωστή και μη εξαιρετέα Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, χρησιμοποιώντας γλώσσα εμφυλιοπολεμικού χωροφύλακα – που ομολογουμένως της ταιριάζει πολύ- εξαπολύει μύδρους εναντίον όσων «διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις» και βάζουν σεκίνδυνο τη δημόσια υγεία και την εθνική ασφάλεια [sic]. «Το οργανωμένο κράτος έχει την υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του και τους πολίτες να αμύνεται απέναντι στις επιθέσεις για την κατάλυσή του», γράφει η θεωρητικός του υπαρκτού μητσοτακισμού. Και πως «καταλύεται το κράτος»; Mα με την περιβόητη ανάρτηση της Ραχήλ Μακρή, με την οποία η πρώην βουλευτής μας ενημέρωνε πως θα φορέσει μάσκα μόνο αν ο Κικίλιας και η Κεραμέως υπογράψουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία. Γι’ αυτή την ανάρτηση η κυρία Ευθυμιοπούλου, ερμηνεύοντας τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα με ευρύτητα που θα ζήλευαν και οι Απριλιανοί συνταγματάρχες, ζητάει την παρέμβαση εισαγγέλεα!
Το δεύτερο άρθρο το γράφει ο πρόεδρος του ΚΕΦΙΜ, Αλέξανδρος Σκούρας. Ο κύριος Σκούρας είναι πρόεδρος του μοναδικού φιλελεύθερου think tank στον πλανήτη Γη, που δεν εξέφρασε τον παραμικρό προβληματισμό για τις παραβιάσεις των ατομικών μας ελευθεριών την εποχή του κορωνοϊου και της καραντίνας. Για να δείτε τις προτεραιότητές του, μπορεί να μην είπε κουβέντα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας, έκρινε όμως σωστό να κάνει παρέμβαση για να ζητήσει την λογοκρισία όσων διαδίδουν «ψεκασμένες απόψεις» και «fake news» για την πανδημία «που δυνητικά μπορεί να θέσουν τη δημόσια υγεία σε κίνδυνο» .
Eπειδή όμως ο Σκούρας είναι, πάνω απ’ όλα, φιλελεύθερος, ζηταει τη λογοκρισία να μην την κάνει το κράτος αλλά οι μεγάλες εταιρείες που ελέγχουν το ίντερνετ και τα social media, όπως η google, το facebook, το youtube και το twitter.
To γεγονός πως οι γιγάντιες αυτές εταιρείες κατέχουν μονοπώλιακή θέση στην αγορά, το γεγονός πως η λογοκρισία που ασκούν στρέφεται, σχεδόν αποκλειστικά, εναντίον δεξιών, συντηρητικών και φιλελεύθερων (όχι γιαλαντζί) και το γεγονός πως, αν θέλουν μπορούν να σε φιμώσουν ολοκληρωτικά, έχει προκαλέσει μια τεράστια συζήτηση στον φιλελεύθερο χώρο. Υπάρχουν φιλελεύθεροι που υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτές τις εταιρείες σαν οποιαδήποτε ιδιωτική επιχείρηση και πως το κράτος πρέπει να παρέμβει και να τους απαγορεύσει το δικαίωμα να ασκούν επιλεκτικά λογοκρισία (απόψη με την οποία δεν συμφωνώ).
Υπάρχουν άλλοι φιλελεύθεροι που υποστηρίζουν ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός θα δημιουργήσει νέες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και μακροπρόθεσμα η δυνατότητα άσκησης λογοκρισίας των σημερινών εταιρειών θα περιοριστεί.
Όμως, όταν ζητάς από αυτές τις εταιρείες, με τη μονοπωλιακή δύναμη, να φιμώσουν τις απόψεις που δεν σου αρέσουν, ουσιαστικά δηλαδή να τις εξαφανίσουν από το δημόσιο διάλογο και μάλιστα να χαίρεσαι γι’ αυτό, ούτε φιλελεύθερος είσαι, ούτε την ελευθερία του λόγου υποστηρίζεις.
Και βέβαια ανακύπτουν μια σειρά από ερωτήματα. Στη σημερινή πανδημία, όταν κορυφαίοι επιστήμονες είναι διχασμένοι και διαφωνούν μεταξύ τους σε μια σειρά από ζητήματα , τί είναι τελικά «ψεκασμένο» και τι δεν είναι; Σε μια κρίση, όπου τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με τη μέρα και όπου η επιστημονική έρευνα εξελίσσεται καθημερινά, τι είναι «fake news» και τι δεν είναι; Πχ με τη λογική του Σκούρα και της Βίβιαν, τον Μάρτιο οι κυβερνήσεις και τα social media θα έπρεπε να λογοκρίνουν ως «ψεκασμένο» όποιον έλεγε «Μην ακούτε τι λέει ο Τσιόδρας! Πρέπει όλοι να φοράτε μάσκες!» ενώ τον Ιούλιο θα έπρεπε να φιμώνουν αυτούς που λένε «Πετάξτε τις μάσκες!».
Και άραγε, μήπως τον Μάρτιο θα έπρεπε να στέλνονται στη Δικαιοσύνη ως «συνωμοσιολόγοι που διαδίδουν fake news» όσοι αμφισβητούσαν τα επίσημα στοιχεία που έδειχναν τη θνητότητα του κορωνοϊου στο 3% με 4%, όταν όλοι πια σήμερα ξέρουμε ότι τα στοιχεία αυτά αποτελούν αστρονομικές ανοησίες;
Και μήπως απαιτείται επέμβαση εισαγγελέα για όποιον διαδίδει ότι οι νεκροί του κορωνοϊου είναι λιγότεροι από τον επίσημο αριθμό, την ίδια στιγμή που η βρετανική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει έρευνα μετά την αποκάλυψη κορυφαίων επιστημόνων πως οι νεκροί που ανακοινώνονται στα ΜΜΕ περιλαμβάνουν οποιονδήποτε είχε σε κάποια στιγμή βρεθεί θετικός στον κορωνοϊο, ακόμη και αν στο μεταξύ είχε αναρρώσει πλήρως; Kαι τελικά, ποιές είναι οι απόψεις που «μπορεί να θέσουν τη δημόσια υγεία σε κίνδυνο»; Το να επιχειρηματολογώ εναντίον του λοκντάουν ή της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας ανήκει σε αυτές; Kαι αν ναι, αυτό δεν σημαίνει ότι ουσιαστικά απαγορεύεται έτσι κάθε κριτική στις κυβερνητικές πολιτικές με πρόσχημα τη δημόσια υγεία; (το youtube και το twitter ήδη έχουν κατεβάσει βίντεο επιστημόνων που ζητούσαν άρση της καραντίνας,αμφισβητούσαν τον αριθμό των νεκρών ή απλά ήταν αισιόδοξοι λέγοντας πως ο ιός θα εξασθενήσει πριν βγει το εμβόλιο).
Η ελαφρότητα και η ευκολία με την οποία οι Έλληνες φιλελεύθεροι ζητούν λογοκρισία των διαφορετικών απόψεων, πραγματικά, σοκάρει. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη της κατάντιας αυτού του πολιτικού χώρου από το γεγονός ότι η μεγαλύτερη απειλή για τις ατομικές μας ελευθερίες προέρχεται σήμερα από αυτούς που υποτίθεται ότι τις υπερασπίζονται. Προέρχεται από την θλιβερή ομάδα των εγχώριων φιλελεύθερων, αυτούς τους φανατικούς πραιτωριανούς της κυβέρνησης, που για να μείνουν κοντά στην εξουσία, δεν διστάζουν να ξεχάσουν την ιδεολογία τους, να γίνουν βασιλικότεροι του βασιλέως και να προτείνουν μέτρα που μπορεί να μας οδηγήσουν σε μια εποχή αυταρχισμού και λογοκρισίας, που όμοια της θα έχει πολλές δεκαετίες να δει η χώρα.
Μέχρι πρόσφατα ήταν οπορτουνιστές και καιροσκόποι. Πια έχουν γίνει και επικίνδυνοι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας και το σχόλιό σας. Παρακαλούμε να γράφετε με ελληνικούς χαρακτήρες. Σχόλια με τα λεγόμενα γκρίκλις θα διαγράφονται.